Loopt jullie overleg dikwijls uit?
Lukt het om te praten over de dingen die er toe doen?
Last van praatpatronen?
Merk je hoe lastig het is om: het gesprek te leiden, tijd te bewaken, mee te praten, iedereen aan het woord te laten en toe te zien op duidelijke acties?
Is jullie (online) overleg gebaat bij iemand die het gesprek in goede banen leidt?
Focus op de inhoud en bereik meer. Off-line en online
Waarom
De kracht van veel professionals ligt in vakmanschap en bevlogenheid. En minder in structureren, zo is mijn ervaring. In deze tijd van schaarste is het des te belangrijker om mensen in te zetten op hun kracht. Dat geeft energie, behoudt werkplezier en bespaart tijd.
Voor wie
Professionals in zorg – welzijn – onderwijs – sociaal domein die lid zijn van een multidisciplinaire werkgroep of netwerkgroep. Bijvoorbeeld rondom Ouderenzorg, Jeugdzorg, Diabetes, CVRM, COPD, GGZ. Professionals die met enige regelmaat overleg hebben, offline of online, of ambitie hebben om zo’n overleg te starten. Die zich willen focussen op de inhoud en gespreksleiding graag aan een andere discipline overlaten.
Wat en hoe
Als voorzitter / gespreksleider heb ik geen pet op. Vanuit neutrale houding bereid ik het overleg voor met één of meer deelnemers. Dat helpt om te komen tot een haalbare agenda en betrokken deelnemers. Tijdens het overleg leidt ik het gesprek in goede banen. Mijn aandacht gaat uit naar alle deelnemers. Ook naar degenen die zich wat meer op de achtergrond houden. Ik zet me in voor uitwisseling waardoor nieuwe inzichten ontstaan. Ook zie ik er op toe dat er concrete afspraken worden gemaakt, zodat iedereen direct na het overleg weet wat haar of hem te doen staat. Vanzelfsprekend is het overleg op tijd afgerond.
Kosten
Op basis van de vraag en setting, maak ik een inschatting van de benodigde tijd voor voorbereiding, het overleg zelf en nawerk. Bij offline overleg reken ik ook reistijd, bij online overleg uiteraard niet. Facturatie is op basis van de werkelijke tijd of het afgesproken bedrag.
Het is mogelijk de kosten met meerdere organisaties te delen (onder voorwaarden). Voorbeeld: een werkgroepoverleg van 1,5 uur met 6 professionals kost ongeveer €60 à €70 (ex. BTW) per persoon. Verslaglegging niet inbegrepen.
Benieuwd of ik van dienst kan zijn? Laten we een kop koffie drinken.
Een afspraak is snel gemaakt via 06 1782 1731 of het contactformulier